مراقبت های بعد از عمل تنگی واژن | استراحت بعد از تنگ کردن واژن

مراقبت-بعد-از-عمل-تنگی-واژن

واژینوپلاستی یا عمل زیبایی واژن که جهت تنگ کردن واژن استفاده می‌شود، می‌تواند با جراحی یا لیزر انجام شود. اگر تصمیم دارید جراحی واژینوپلاستی انجام دهید، لازم است از مراقبت‌های بعد از این عمل آگاهی داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به مراقبت‌های بعد از عمل تنگی واژن بپردازیم. برای دسترسی سریع به مطالب مقاله می توانید از این فهرست استفاده کنید.

واژینوپلاستی یا عمل تنگ کردن واژن چیست؟

واژینوپلاستی (vaginoplasty) یکی از جراحی های زیبایی است که برای تنگ کردن واژن استفاده می‌شود. واژینوپلاستی علائم شل شدگی واژن را از بین می‎برد. معمولا بسیاری از عوامل از جمله، بالا رفتن سن، کاهش وزن و همچنین زایمان‌ طبیعی از علل شل شدگی و گشادی واژن هستند. در چنین وضعیتی، عضلات دیواره واژن، کنترل و قدرت خود را از دست می دهند و در نتیجه قطر داخلی واژن افزایش پیدا می‌کند. گشاد شدن واژن باعث بی اختیاری ادرار و کاهش لذت جنسی خواهد شد.

عمل واژینوپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

همان طور که اشاره شد، بسیاری از افراد پس از زایمان‌های مختلف دچار شل شدگی واژن می‌شوند. گشاد شدن واژن باعث ایجاد احساس منفی در زنان به خصوص در هنگام برقراری رابطه جنسی خواهد شد. بنابراین برای داشتن احساس جنسی مثبت و همچنین اعتماد به نفس بالا، جراحی واژینوپلاستی را انجام می‌دهند.

عمل واژینوپلاستی برای چه افرادی مناسب است

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد واژینوپلاستی(تنگ کردن واژن) و هزینه عمل

مزایای تنگ کردن واژن

در طی جراحی واژینوپلاستی، عضلات و بافت‌های جدا شده واژن در نزدیکی یکدیگر قرار می‌گیرند و پوست اضافی از قسمت پشتی واژن برداشته می‌شود. برخی از مهمترین مزایای عمل تنگی واژن عبارتند از:

• محکم تر شدن عضلات و ماهیچه های واژن
  • افزایش میل جنسی
  • بالا رفتن اعتماد به نفس در زنان

تنگ کردن واژن با لیزر

از روش های تنگ کردن واژن بدون جراحی، می‌توان به تنگ کردن واژن با لیزر مونالیزا اشاره داشت. در این روش، لیزر به کمک تولید گرما در ناحیه واژن، خون رسانی به مخاط واژن را افزایش می دهد و با تحریک کلاژن سازی باعث تقویت عضلات واژن و تنگ شدن آن خواهد شد. این روش نسبت به جراحی به زمان کمتری نیاز دارد. تنگ کردن واژن با لیزر بدون درد و عوارض است و باعث بهبود ارگاسم در زنان خواهد شد.

تنگ کردن واژن با RF

تنگ کردن واژن با آر اف، یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است. دستگاه آر اف با امواج کم انرژی رادیوفرکوئنسی انجام می‌شود. این امواج باعث گرم شدن بافت عمقی واژن و در نهایت تحریک کلاژن سازی در بافت‌های عمقی واژن می‌شود. این روش، بدون درد و خونریزی است و به صورت سرپایی انجام می شود. دستگاه آر اف علاوه بر تنگ کردن واژن، باعث درمان خشکی واژن خواهد شد و بی اختیاری ادرار از نوع استرسی را کم می‌کند.

بیشتر بخوانید: تنگ کردن واژن با نخ

اگر مایل به تنگ کردن واژن خود هستید، می‌توانید از خدمات و تخصص خانم دکتر متین ذاکرین، متخصص زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات و دریافت نوبت با شماره ۰۲۱۴۴۴۶۳۴۷۵ تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های بعد از عمل تنگی واژن

مراقبت های بعد از عمل تنگی واژن از مهمترین نکاتی است که فرد باید رعایت کند تا بتواند بهترین نتیجه را از این جراحی داشته باشد. مراقبت‌های بعد از جراحی با توجه به شرایط هر بیمار، متفاوت است. به عنوان مثال اگر تنگ کردن واژن با RF انجام شود، نیاز به مراقبت خاصی ندارد. اما اگر برای تنگی واژن، جراحی را انتخاب کرده باشید، باید از نکات مهمی در مورد مراقبت‌های بعد از آن اطلاع داشته باشید.

مراقبت بعد از عمل تنگی واژن

۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از عمل

۱- رعایت بهداشت فردی در چند روز اول پس از جراحی توصیه می‌شود، زیرا هر گونه عفونت سطحی ممکن است باعث انسداد زخم شود.

۲- آنتی بیوتیک و مسکن ها را مطابق تجویز پزشک در ساعات مشخص شده تا ۵ روز پس از جراحی مصرف کنید.

۳- در زمان شستشوی واژن از صابون استفاده نکنید. بهتر است محل زخم را بعد از شستشو با سشوار خشک کنید تا از هر بیماری عفونتی پیشگیری شود.

۴- بهتر است از نشستن‌های طولانی مدت خودداری کنید، زیرا در چنین شرایطی فشار زیادی به ناحیه تناسلی وارد خواهد شد.

۵- ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از جراحی التهاب و تورم در لابیاها دیده می‌شود. برای کاهش التهاب، بهتر است هر بیست دقیقه یکبار از کیسه یخ استفاده کنید.

۶- از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان که باعث فشار در ناحیه تناسلی می‌شود، خودداری کنید.

۷- قبل از تماس دست‌ها با ناحیه تناسلی خود، از تمیز بودن دستهایتان مطمئن شوید.

چند هفته پس از جراحی

۱- درد و تورم در ناحیه جراحی شده، طی یک یا دو هفته کاهش می‌یابد.

۲- معمولا تا ۱۴ روز نباید به ناحیه واژینال ضربه‌ای وارد شود.

۳- ترشحات بعد از عمل واژن نشان دهنده مشکلی خاصی نیست. احتمال افزایش ترشحات زرد رنگ، تا چند هفته پس از جراحی کاملا طبیعی است.

۴- به مدت یک ماه، ورزش و فعالیت های سنگین انجام ندهید.

۵- رفتن به استخر و شنا کردن به مدت سه ماه توصیه نمی‌شود.

۶- استعمال سیگار را ترک کنید. (نیکوتین موجود در سیگار، باعث می‌شود تا روند بهبودی شما به کندی صورت بگیرد.)

۷- رژیم غذایی سالم و مناسب و مواد غذایی سرشار از پروتئین، میوه و سبزیجات در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۸- در صورت مشاهده خونریزی یا باز شدن بخیه ها، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

۹- می‌توانید رابطه جنسی خود را ۴ یا ۶ هفته پس از عمل از سر بگیرید.

مراقبت بعد از عمل تنگی واژن چند هفته پس از جراحی

سخن پایانی

امروزه بسیاری از زنان به دلیل افزایش سن و تجربه زایمان های متعدد، دچار شل شدگی واژن می‌شوند و جراحی واژینوپلاستی را انتخاب می‌کنند. برخی از افراد، قبل از اقدام برای جراحی، مایل هستند تجربیات افراد مختلف در این زمینه را بدانند. اگر نگاهی به سرچ گوگل کرده باشید، متوجه خواهید شد که واژینوپلاستی یک روش جراحی پرطرفدار در بین زنان است. بسیاری از خانمها به دنبال این هستند بدانند که چه کسی عمل زیبایی واژن انجام داده است؟ اطلاع دانستن از تجربیات مختلف افراد و مراقبت های بعد از عمل تنگی واژن به شما کمک خواهد که بتوانید نتایج عالی از این جراحی بگیرید.

هزینه عمل تنگ کردن واژن چقدر است؟

برای دریافت هزینه تنگ کردن واژن، می توانید با مطب دکتر متین ذاکرین جراح و متخصص زنان و زیبایی با شماره ۴۴۴۶۳۴۷۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

۴.۶/۵ - (۵۱ امتیاز)

• سلام من عمل تنگ کردن واژن انجام دادم والان بعد ۷روز بخیم از جایی که سوزن خورده پاره شده آیا خودش جوش میخوره یا باید برم دکتر یا اینکه آیا تو مطب برام بخیه میزنه یانه

• سلام. بهتره برید مطب تا پزشک تون بررسی کنند که بخیه مجدد نیاز دارید یا نه. بدون معاینه نمیشه چیزی گفت.

• سلام میتونم بعداز عمل واژن سوار ماشین بشوم چون من می‌خوام تهران جراحی انجام بدم بعداز جراحی بیام شهرستان مشکلی نیست ,?

• من عمل تنگی واژن انجام دادم ،جراحی کردم،،سخت بود ولی الان ۴روزه که ازاون رو گذشته…الان مایع داغ زرد رنگی ازمن بیرون میاد،،نمیدونم چیه؟؟

• سلام. نگران نباشید اون خونابه است که نشون میده دارند بخیه ها جوش میخورن و بافتهاتون ترمیم میشه. بهداشت واژن رو به دقت رعایت کنید.

• سلام. معمولا درد و گرفتگی های بعد از عمل واژینوپلاستی زیاد هست اما اگر با خوردن مسکن بهتر نمیشین برای معاینه مراجعه کنید. اگر نزدیک به پریودیتون جراحی رو انجام دادین، مشکلی نیست و پریود میشین ولی بهداشت واژن رو خیلی رعایت کنید. تنها چیزی که باعث بازشدن بخیه ها میشه، فشار اومدن به واژن با ورزش، کارهای سنگین، مقاربت و … است.

• سلام مریم هستم ،من عمل تنگ کردن واژن و بالا کشیدن رحم انجام دادم الان سه هفته از عملم میگذره ۲ روزه ک خونریزی دارم علتش چی میتونه باشه

• سلام. من معاینه نکردم که نظر قطعی بدم ولی بعد از سه هفته نرماله که خونریزی پریودی داشته باشید. اگر پریود نیستید و همراه خونریزی، درد شدید، عفونت یا علائم دیگه ای دارید، برای معاینه به جراحتون مراجعه کنید.